De kop is eraf - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Karin Dierckx - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Karin Dierckx - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Karin Dierckx

Blijf op de hoogte en volg Karin

08 Februari 2014 | Thailand, Surat Thani

Het is zaterdagavond hier op Koh Samui, en we hebben net een eerste samenkomst gehad met de groep. Daarvoor al begonnen we mekaar te vinden tijdens het avondeten. Mensen die mekaar opzoeken, en leren kennen, allemaal een beetje onwennig.
Ik kwam vanmiddag de Nederlandse Marjet tegen (uit Zwolle), die in tranen richting haar kamer liep. Recept: Neem voor het eerste een verre reis, voeg daaraan toe e.e.a. wat niet vlot verliep bij receptie, mix met een ferme jetlag en goed moe zijn, en dan is een drama algauw geboren. Ik heb haar een beetje kunnen troosten, en vanavond aan tafel ging het al een heel stuk beter.
Verder heb ik veel mensen ontmoet uit Engeland. Er is een dame uit Brighton van 58, Morgan, waar ik leuk contact mee heb. Verder mensen uit Sydney, Ierland, Thailand… Ik heb ook al Frans horen spreken. Kortom het is een bont gezelschap.
Vooraf maakte ik me grote zorgen over hoe ik er wel niet uit zou springen leeftijdswijze, en lichaamstype (de prachtig slanke yogini’s in gedachten) - maar ook dat waren weer hersenspinsels die nergens voor nodig waren.
Simon Low (de hoofd-docent zeg maar) voelt aan als een warm persoon, maar ook strict en met een duidelijke focus op wat hij ons wil bijbrengen. Voor hem is ook de groep erg belangrijk: we leren van en met mekaar is het idee - naar het model van een Sangha. Dat maakt dat het een supporterende gemeenschap wordt waarin we allemaal groeien en mekaar helpen daarin. Ik moet zeggen dat ik dat een fijn idee vind.
Verder was er ook gelijk al een grote traan: een van ons is vanavond opgenomen op de intensive care hier op Koh Samui. Wat er exact aan de hand is wilde Simon niet vertellen zonder dat zij daar toestemming toe gaf, maar wat hij wel vertelde is dat ze zwanger is en dat het daar niet al te goed voor uit ziet. Heftig! Ik ben er gelijk door aangedaan.
Morgen om 7u30 gaan we van start met een 3.5 uur durende yoga-sessie (dat is inclusief meditatie en pranayama (ofte ademhalingstechnieken)). Simon beloofde een niet al te heftige sessie om mee te starten. Dank je, simon!

Even terug naar het begin van de reis. De vluchten zijn goed verlopen, en ik ben zonder vertraging of complicaties op het hotel aangekomen. De eerste twee dagen had ik een kleinere kamer met gedeelde badkamer. Natuurlijk had ik last van jetlag, maar niet dramatisch.
Ik heb al een paar yogalessen gevolgd hier, die door Samahiti Retreat standaard georganiseerd worden. Alles wat gedurende de vlucht is vast komen te zitten is ondertussen dus weer los, mede dank zij een heerlijke aromatherapie massage vanmiddag.
Het weer is hier heerlijk: 25 à 30 graden

  • 08 Februari 2014 - 17:01

    Michelle:

    Jeetje, wat heb je alweer een boel beleefd!
    Leuk je zo te kunnen volgen en dank voor sommige uitleg, yoga-terminologie is mij totaal vreemd... Maar wie weet leer ook ik een heleboel de komende maand ;-) ...
    Die temperatuur staat mij wel aan! Hier in de Provence koud en nat.
    Régale-toi!!
    Bisous,
    Michelle
    PS ben tot en met pas 7 gekomen, zit nog niet tegen....

  • 08 Februari 2014 - 17:43

    Willem :

    Karin, klinkt toch wel goed. Geniet ervan. Zullen wij hier wel wind en regen trotseren.
    Groetjes Riet en Willem

  • 08 Februari 2014 - 18:07

    Christel:

    Leuk deze berichtjes. Geniet vooral, niets moet, en niet te veel vergelijken hé! Je zal het daar prima doen, knappe yogini ;-) Dikke kus en een harteknuffel, Christel

  • 08 Februari 2014 - 21:46

    Guy En Kathleen:

    Prachtige lokatie, we zien er al naar uit om yogalessen te volgen bij jou.(in Kessel)
    PS : schollekes!

  • 09 Februari 2014 - 13:43

    Hilde:

    Leuk je van zo te kunnen volgen! Geniet ervan, het is beslist een unieke ervaring op meer dan één manier!
    Liefs,
    Hilde

  • 10 Februari 2014 - 14:13

    Patrick:

    Hoi Karin, ziet er interessant uit. Hoop dat de eerste sessie goed is meegevallen. Geniet ervan ! Patrick

  • 12 Februari 2014 - 17:11

    Walter & Karine:

    Hoi Karin,
    Go go go, prachtig je dromen nastreven dat is pas GRINTA, we volgen je ervaring en chapeau voor de inspanning, YOLO
    Walter & Karine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Danseres (Tapdans, Jazzdans), Yogini, moeder en echtgenote, levensgenietster, harde werkster.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4023

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Maart 2014

Yoga Teachter Training and Study Immersion

Landen bezocht: